পথ সুৰক্ষা

মতামতঃ ভাৰতত পথ সুৰক্ষাৰ বাবে অধিক মনোযোগ আৰু ব্যৱস্থা গ্ৰহণৰ প্ৰয়োজন
 ভাৰতত প্ৰতি বছৰে ১ লাখ ৫০ হাজাৰতকৈ অধিক লোকৰ মৃত্যু হোৱাৰ বিপৰীতে ৫ লাখ লোক আহত হয়।  এইটো উপলব্ধি কৰাটো আতংকজনক যে ৭০%তকৈ অধিক পথত মৃত্যু হোৱা লোকৰ সংখ্যা ১৮-৪৫ বছৰৰ আটাইতকৈ উৎপাদনশীল বয়সৰ লোকৰ।  কোভিড-১৯ত মৃত্যু হোৱা ৭০% তকৈ অধিক লোকৰ বয়স আছিল ৬৫ বছৰৰ ওপৰত।  বিশ্বৰ ১১% পথত মৃত্যু হোৱা দেশখনৰ পথ সুৰক্ষাৰ ওপৰত অধিক মনোযোগৰ প্ৰয়োজন।  এই লেখাটোৱে ইয়াৰ বাবে আগুৱাই যোৱাৰ পথৰ পৰামৰ্শ দিছে।

 ভাৰতত প্ৰতি বছৰে ১ লাখ ৫০ হাজাৰতকৈ অধিক লোকৰ মৃত্যু হোৱাৰ বিপৰীতে ৫ লাখ লোক আহত হয়।  এইটো উপলব্ধি কৰাটো আতংকজনক যে ৭০%তকৈ অধিক পথত মৃত্যু হোৱা লোকৰ সংখ্যা ১৮-৪৫ বছৰৰ আটাইতকৈ উৎপাদনশীল বয়সৰ লোকৰ।  কোভিড-১৯ত আক্ৰান্ত হৈ মৃত্যু হোৱা ৭০% তকৈ অধিক লোকৰ বয়স আছিল ৬৫ বছৰৰ ওপৰত।

 বিশ্বজুৰি পথ দুৰ্ঘটনাত ১৩ লাখ লোকৰ মৃত্যু আৰু ৫ কোটি লোক আহত হয়, বহুতে স্থায়ীভাৱে অক্ষমতাৰে জীৱন কটায়।  ইয়াৰে মৃত্যু হোৱা লোকৰ ক্ষেত্রত ভাৰতৰ অৱদান ১১%৷

 ২০১০ চনত ১০০ খন দেশৰ বিশ্ব নেতাসকলে বৈঠকত মিলিত হৈ ২০২০ চনৰ শেষৰ ফালে পথত হোৱা মৃত্যু আৰু দুৰ্ঘটনা ৫০% হ্ৰাস কৰাৰ সংকল্প লয়।যদিও আমি লক্ষ্যত উপনীত হোৱা নাছিলো, তথাপিও এতিয়া পথ সুৰক্ষা সম্পৰ্কে সংবেদনশীলতা আৰু সজাগতা বৃদ্ধি পাইছে।  নতুন লক্ষ্য হৈছে ২০৩০ চনৰ ভিতৰত ৫০% হ্ৰাস কৰা।

 ইয়াৰ বাবে ২০২০ চনত এটা কাৰ্য্য পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত হ’ব লাগিছিল।ক’ভিড ১৯ৰ বাবে ই বাস্তৱায়িত নহ’ল।আমি এতিয়া ইয়াক আৰম্ভ কৰিছো আৰু ফেডাৰেচন ইণ্টাৰনেশ্যনেল ডি অটোম’বাইল (এফআইএ), পথ সুৰক্ষাকে ধৰি কেইবাটাও আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় সংগঠনৰ সমৰ্থন আছে  কেণ্টৰ প্ৰিন্স মাইকেল ড্যুকৰ সংগঠন, আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পথ মূল্যায়ন কাৰ্যসূচী (আই আৰ এ পি), আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পথ ফেডাৰেচন (আই আৰ এফ), জেনেভা, ইউৰোপৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ অৰ্থনৈতিক আয়োগ (ইউ এন চি ই), আৰু পথ পৰিবহণ আৰু ঘাইপথ মন্ত্ৰালয় (এম অ’ আৰ টি এইচ)।
 ভাৰতীয় পথ সুৰক্ষাৰ কঠিন তথ্যসমূহৰ ভিতৰত আছে যে পথ পৰিবহণ মন্ত্ৰালয়ে ‘ক্ষমাশীল পথ’ নিৰ্মাণৰ বাবে এটা চক্ৰান্তমূলক জাৰি কৰিছিল, যিয়ে পথত কৰা অভিযান্ত্ৰিক ভুলক ক্ষমা কৰে।  ইয়াৰ পিছতে ২০১০ আৰু ২০১২ চনত জাৰি কৰা আন দুখন এন এইচ এ আইৰ বিজ্ঞপ্তি।  স্পষ্ট নিৰ্দেশনাৰ সত্ত্বেও এইবোৰ মানি চলা হোৱা নাই, মূলতঃ খৰচ বৃদ্ধিৰ আবেদনৰ বাবে আৰু জড়িত লোকসকলৰ আকস্মিক মনোভাৱৰ বাবে।  এইটো সঁচাকৈয়ে দুৰ্ভাগ্যজনক।

 বাহনৰ সুৰক্ষা

 কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে ইউএনইচিইৰ মানদণ্ডৰ সৈতে মিল থকা বাহনত সুৰক্ষা ব্যৱস্থাৰ ব্যৱস্থা আৰম্ভ কৰিছে, দুচকীয়া আৰু চাৰিচকীয়া দুয়োখন বাহনত।  ইউৰোপৰ দৰেই ক্ৰেচ টেষ্টৰ মানদণ্ড চৰকাৰে বাধ্যতামূলক কৰিছে।  দুচকীয়া বাহনত এবিএছৰ ব্যৱস্থা কৰাটো অতি আদৰণীয় পদক্ষেপ।

 যদিও চিএনজিৰ ব্যৱহাৰ আদৰণীয়, বজাৰত চিএনজি কিট ৰেট্ৰ’ফিট কৰা বাহনসমূহে সকলো গাড়ীৰ বাবে নিৰ্দেশিত একেধৰণৰ ক্ৰেচ টেষ্ট সুৰক্ষা মানদণ্ড পূৰণ কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ।  ইয়াৰে বহুতো কিট চীনৰ পৰা আমদানি কৰা হয় আৰু ই সুৰক্ষাৰ মৌলিক মানদণ্ড পূৰণ নকৰে।  আত্মনিৰ্ভৰ ভাৰতৰ অধীনত আমি সকলো পৰীক্ষা মানদণ্ডৰে ভাৰতত ইয়াক বিকশিত আৰু নিৰ্মাণ কৰা, আমদানি বন্ধ কৰা, স্থানীয় নিয়োগ সৃষ্টি কৰা প্ৰয়োজন।

 ২০১৯ চনৰ ছেপ্টেম্বৰ মাহত কাৰ্যকৰী হোৱা সংশোধিত এম ভি আইনখনে সকলো ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলে সম্পূৰ্ণৰূপে গ্ৰহণ কৰিলে দেশৰ পথ সুৰক্ষাৰ পৰিস্থিতিত এক উল্লেখযোগ্য পৰিৱৰ্তন আনিব বুলি আশা কৰা হৈছে।  মানৱ আন্তঃপৃষ্ঠক বলবৎকৰণৰ পৰা আঁতৰোৱা, আৰু উলংঘাসমূহ ধৰি ৰাখিবলৈ বুদ্ধিমত্তাসম্পন্ন পৰিবহণ ব্যৱস্থা (আইটিএছ) প্ৰযুক্তিৰ ব্যাপক ব্যৱহাৰ হৈছে আগুৱাই যোৱাৰ পথ।

 আমাৰ দৃষ্টিভংগী হৈছে যে আৰম্ভণিতে সকলো ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু ৰাজ্যিক ঘাইপথৰ কাষেৰে সময় নিৰ্ধাৰিতভাৱে বাইষ্টেণ্ডাৰ প্ৰশিক্ষণ কাৰ্যসূচী গ্ৰহণ কৰা উচিত।  দেশৰ মূল ঘাইপথৰ চাহ ষ্টল, ধাভা আৰু পেট্ৰ’ল পাম্পৰ কৰ্মচাৰীক প্ৰাথমিক চিকিৎসাৰ শিক্ষা প্ৰদান কৰি দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত লোকসকলক সহায় কৰিব লাগে।

 ট্ৰমা কেয়াৰ এলেকাত শেহতীয়াকৈ হস্তক্ষেপ কৰিছে ডি আৰ ডি অ’ৰ বিজ্ঞানীসকলে যিসকলে ‘’ৰক্ষিত’’ নামৰ এখন মটৰবাইক এম্বুলেন্স তৈয়াৰ কৰিছে।  মানৱ জীৱন ৰক্ষাৰ বাবে চৰকাৰে এই এম্বুলেন্স নিৰ্মাণৰ প্ৰচাৰ কৰিব লাগিব।  যিদৰে আমি ক’ভিড-১৯ৰ ভেকচিন অভিযান হাতত লৈছো, সেইদৰেই এই প্ৰচেষ্টা আৰম্ভ কৰা উচিত।p

Comments

Popular posts from this blog

অসম চৰকাৰে প্ৰৱৰ্তন কৰা শৈক্ষিক ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিবলৈ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক গোলাঘাট জিলা বিদ্যালয় পৰিদৰ্শকৰ আহ্বান

শিৱসাগৰৰ ২ নং চাউলকৰা বামবাৰীৰ কাশ্মীৰত কৰ্মৰত সেনাৰ জোৱানৰ মৃত্যু

মুখ্যমন্ত্ৰী সাহায্য পুঁজিলৈ গোৱালপাৰাৰ উপায়ুক্ত বৰ্ণালী ডেকাৰ ১০,৮০,৫৭৯ টকা